maandag 29 juni 2009

Stroomafwaarts

Toen ik een keer mijn foto's aan het ordenen was trof ik een aantal exemplaren van mezelf op een brug in Parijs. Steeds een andere. Dat bracht me op een idee. Ik zou eens gaan nazoeken hoeveel Parijzer bruggen er zijn, en dan wilde ik die in de loop van de tijd allemaal eens overlopen. Welnu, dezer dagen voegde ik de nog ontbrekende (Pont de Bercy, Passerelle Simone de Beauvoir en Pont Royal) aan mijn verzameling toe, om zodoende het conceptueel kunstwerk Stroomafwaarts te kunnen voltooien: deze blog! Men mag mij weerspreken, maar mij dunkt zijn er niet veel mensen die hetzelfde deden. De Franse hoofdstad telt, gerekend vanaf de Pont amont (waarover de Boulevard périphérique Sud ligt) tot aan de Pont aval (Boulevard périphérique Ouest, hier sta ik vóór in plaats van óp omwille van volledig autostrade) 37 bruggen.